VR-verkenning

Het project VR-verkenning komt voort uit het traject ‘Vrij denken over begeleiding’ (georganiseerd door deRotterdamseZorg en WZW) waarin 3 alternatieve vormen van begeleiding zijn bedacht door 25 zorg-, welzijn- en onderwijsorganisaties. Die stellen organisaties in staat om met de huidige begeleidingscapaciteit een toenemende begeleidingsvraag op te vangen met minimaal gelijkblijvende kwaliteit. De inzet van VR is één van de gekozen ideeën om mee aan de slag te gaan vanuit dit projectvoorstel.

Dit project onderzoekt samen met zorg- en onderwijsorganisaties waar kansen liggen voor de inzet van VR in het leerproces van studenten én welke bestaande VR-toepassingen hierop kunnen inspelen. Inzet van VR geeft de leersituatie zo vorm dat het de leerefficiëntie verhoogt. Daardoor zijn zorg-, welzijn- en onderwijsorganisaties in staat om de begeleidingscapaciteit te vergroten.

Het traject is een samenwerking tussen werkgeversorganisaties deRotterdamseZorg, WZW, WGV Zorg en Welzijn, Utrechtzorg en Flever.

Headerphoto:

MEER PROJECTEN IN ONTWIKKELING

MODERN WERKEN EN BEHOUDEN
23 jan 2019

Exit onderzoek

Grip op uitstroom door inzicht in vertrekredenen. Ongewenste uitstroom voorkomen …

MODERN WERKEN EN BEHOUDEN
23 jan 2019

Operatie Bezetting OK

Personele problematiek op de operatiekamer (OK) In de operatiekamers van Rotterd …

WERVEN & TOELEIDEN
huisvesting
18 dec 2023

Aantrekkelijke werkstad

De krapte op de arbeidsmarkt dwingt ons ook de randvoorwaarden van werken in de …

VERANDEREN & VERNIEUWEN
12 mrt 2024

Samenwerking informele zorg

Vanuit de huidige ontwikkelingen in de zorg wordt de samenwerking met informele …

Elke maand zien hoe we samenwerken? Geef je op voor de nieuwsbrief.