VR-verkenning

Het project VR-verkenning komt voort uit het traject ‘Vrij denken over begeleiding’ (georganiseerd door deRotterdamseZorg en WZW) waarin 3 alternatieve vormen van begeleiding zijn bedacht door 25 zorg-, welzijn- en onderwijsorganisaties. Die stellen organisaties in staat om met de huidige begeleidingscapaciteit een toenemende begeleidingsvraag op te vangen met minimaal gelijkblijvende kwaliteit. De inzet van VR is één van de gekozen ideeën om mee aan de slag te gaan vanuit dit projectvoorstel.

Dit project onderzoekt samen met zorg- en onderwijsorganisaties waar kansen liggen voor de inzet van VR in het leerproces van studenten én welke bestaande VR-toepassingen hierop kunnen inspelen. Inzet van VR geeft de leersituatie zo vorm dat het de leerefficiëntie verhoogt. Daardoor zijn zorg-, welzijn- en onderwijsorganisaties in staat om de begeleidingscapaciteit te vergroten.

Het traject is een samenwerking tussen werkgeversorganisaties deRotterdamseZorg, WZW, WGV Zorg en Welzijn, Utrechtzorg en Flever.

Headerphoto:

MEER PROJECTEN IN ONTWIKKELING

MODERN WERKEN EN BEHOUDEN
23 mrt 2023

Sterke start, integratie onderwijs en werk

Een sterke start leidt vaker tot behoud. Met dit als uitgangspunt richten we ons …

WERVEN & TOELEIDEN
23 jan 2019

Regionaal Contactpunt

Wat betekent werken in de zorg eigenlijk echt? Wat kan je doen? Welke opleiding …

WERVEN & TOELEIDEN
20 mrt 2024

Nieuw zorgtalent

Door mogelijkheden te creëren voor nieuwe doelgroepen wordt de instroom in Zorg …

WERVEN & TOELEIDEN
31 jan 2022

Regionaal Opleiden OK

De ziekenhuizen in de regio werven, selecteren en leiden operatieassistenten en …

Elke maand zien hoe we samenwerken? Geef je op voor de nieuwsbrief.