VR-verkenning

Het project VR-verkenning komt voort uit het traject ‘Vrij denken over begeleiding’ (georganiseerd door deRotterdamseZorg en WZW) waarin 3 alternatieve vormen van begeleiding zijn bedacht door 25 zorg-, welzijn- en onderwijsorganisaties. Die stellen organisaties in staat om met de huidige begeleidingscapaciteit een toenemende begeleidingsvraag op te vangen met minimaal gelijkblijvende kwaliteit. De inzet van VR is één van de gekozen ideeën om mee aan de slag te gaan vanuit dit projectvoorstel.

Dit project onderzoekt samen met zorg- en onderwijsorganisaties waar kansen liggen voor de inzet van VR in het leerproces van studenten én welke bestaande VR-toepassingen hierop kunnen inspelen. Inzet van VR geeft de leersituatie zo vorm dat het de leerefficiëntie verhoogt. Daardoor zijn zorg-, welzijn- en onderwijsorganisaties in staat om de begeleidingscapaciteit te vergroten.

Het traject is een samenwerking tussen werkgeversorganisaties deRotterdamseZorg, WZW, WGV Zorg en Welzijn, Utrechtzorg en Flever.

Headerphoto:

MEER PROJECTEN IN ONTWIKKELING

MODERN WERKEN EN BEHOUDEN
23 jan 2019

Programma FLEX+

Flexibilisering van arbeid, met een gezonde verhouding tussen vast en flexibel p …

LEREN & ONTWIKKELEN
06 okt 2022

Lerend netwerk Vrijdenken over begeleiding

Het lerend netwerk Vrijdenken over begeleiding is opgezet door WZW en deRotterda …

VERANDEREN & VERNIEUWEN
15 mei 2023

Lerend netwerk Digivaardig in de Zorg

Om aan de zorgvraag van de toekomst te kunnen voldoen speelt, naast voldoende ge …

MODERN WERKEN EN BEHOUDEN
23 jan 2019

Operatie Bezetting OK

Personele problematiek op de operatiekamer (OK) In de operatiekamers van Rotterd …

Elke maand zien hoe we samenwerken? Geef je op voor de nieuwsbrief.